Sunday, April 11, 2010

lower your gaze

bismillah,

THE INTRO IS;i feel like i'm not belong here...




Frankly speakinglar kan aku tak tahu knapa aku cakap cemgitu.dan ntah knapa tangan ni rasa gatal sangat nak menulis.hari ni balik asrama dan esok paper last BAT.ho3.teringat kursus BAT harituh.ok, nak story mory kat sini yang tadi pada pukul 9 plus,plus..My family and I go to Desa Water park dan sangat tak suka pergi situ..Its just feel like I'm not belong here.Bukan sebab BAT tak stadi lagi or whatever tapi bila duk kat sana rasa macam Ya Allah sedih sangat.Agak2 kalau bala turun kat situ,agak2 kalau Allah nak musnahkan tempat tu aku kot yang kena dimusnahkan dulu sebab tak amar makruf nahi munkar.at first mmg niat tak nak ikut tapi bila tengok muka mak macam kesian jer...sebab aku tahu kat situ mmg susah nak jaga mata punya.nasib baik lar aku tak mandi.dan di sana aku dapat tengok bermacam ragam manusia.umat akhir zaman.time tuh hanya macam mampu berdoa "ya Allah give them ur HIDAYAH and your TAUFIQ.rasa macam ya Allah tak jaga auratnya mereka..suka-suki jumpa air sampai lupa syariat Allah. I'm not labelling myself as a good person or what tapi rasa macam isy tak patutnya aku jejak sini. sepanjang menunggu tuh plak ada lagu2 lagho yang membingitkan telinga..sabar jelah..nasib baik aku bawak VERSUS.. baca buat kali kedua.dan betapa lamanya aku tunggu sampai dah khatam dah pun VERSUS tuh.. dan bila nak pandang adik yang berenang macam kura2 kat dalam air tu dengan tak sengaja ternampak orang yang pakai tak tutup urat.. rasa macam nak...hanya mampu istighfar jer..ada pulak yang datang situ pakai tudung tapi bila nak mandi tudung melayang entah ke mana? takkan nak tegur kot.. 'cik,tudung terbang ke mana?'..mau kena sepak dengan suami dia..ada tu plak yang pakai swimming suit+tudung tapi ya Allah...tak cukup syarat..diorang ni tak rasa malu ker?dedah sana sini..ada plak kes tuh yang datang pakwe makwe..aisehman,lagilar... sampai satu ketika aku terbayang,bila aku besar nanti nak buat taman tema air asing laki,perempuan..barular bebas sikit...then pukul 1 lebih aku gerak balik..muka ayah,mak,angah dengan adik masing2 dah burn..hu3..

tu jelah kot yang nak diceritakan..akhir kata keaiban diri bukan untuk ditangisi tapi untuk diperbaiki.and most important lower your gaze agar hati tak kotor.astaghfirullah...

salam ukhuwwah,
peace_sunk

No comments: