Friday, July 17, 2009

backdroppers09/10

alhamdulillah aq,peace_sunk n watermelon mneruskan warisan dorm proaktif as backdroppers..hehe..dari zaman c's kuncup,c's shifa,c's tira,c's mira n now me..we,backdroppers crew ada 10 0rg..
1.[.edina.]
2.[.asila.]
3.[.farahana.]
4.[.carey.]
5.[.soraya.]
6.[.yushanis.]
7.[.'aiman.]
8.[.mimik.]
9.[.wani mer.]
10.[ummu.]
masing2 ada karekter sndiri..syok r stay mlm2.kat dewan..smpi trtdo r..haha..kteorg dh bwat 3 backdrop..the latest one,'program pembangunan sahsiah n....'haih,dhla bgitwu nk kna wat backdrop waktu prep mlm,pastu nk kna siap esok gak..msalahnyer,esok uh balik bermalam..xper r pas liqa' kteorg pn pegy r..kalut+klam kbot gak r..haih..tibe2,...lampu dewan shot n cant open..pas uh mnx tlg ptra,[kredit to mr h n mr f]..namun,adala dlm 15-20 minit..then light off again..sdey..hnye brgantung pd lanpu dpan je..haih mken trok la mate aq..pastu ada msalah pin or needle yg xckup..rsenye kna rembat,xpon ada org smpan bwat hak milik kekal..haih..kul 4 kteorg blek asrama,tp still x siap agy..then,pg uh waktu usrah pg[dgn kbenaran] kteorg smbung wat backdrop blek,needle mnx ms paru..alhamdulillah,siap..[aja!]
ms apple.

cuaca yg tak menentu,jge ksihatan kawan!=)

1 ari,cuaca agak mndung gitu..(seriously from haze )..mmg jerebu two glew r..pas uh ada announcement' perhatian kepada pelajar putra dan put3 smakl,sesiape yg rse diri dye saket,demam dan sebagainya,sila dtg ke pejabat sekarang'..fuh,gile mmbapok ramai!stelah dcongak,darab,bhagi,tambah,tolak,kire2 1 bas dlm 40 person dhntar ke klinik tmn ehsan ntok pmeriksaan slanjutnyer..mcm nk bwat lwatan jur,,ntah pape..haha..peace_sunk n unie pegy r klinik uh..alhamdulillah aq,sue n asila okey..unie yg kuat tdo neh bley tdo kat klinik uh..hurm besa r dye..xbley blah unie ckp kat aq 'aq gi klinik td..bergh,1 bas da mcm wakil sekolah nseb bek xdpt sijil jer..'klaka gle..cme,aq batuk+slsema je r..n difficult to breath..skrg xde sore..haih xtwula..
konklusinya,wat mse neh kurgkan xtvt kat lua..jge ksihatan(smile=))

Friday, July 10, 2009

Hari sekolah !



Bismillah,

[Post ini pjg gak ar;]

Penggal baru nieyh,baru btol btol merasa hidup kt kisas.sbb nye,before exam ari uh tak de la pack sgt.tp mmg pening gak ar.dush.meh nk cter skit;

ISNIN;
Cam bese ar,prhimpunan rasmi kt dewan besar.before masuk uh,dye nye arrangement mmg sistematik gak ar.KP [pengawas] akn susun sume org ikut rumah masing2 [ali,umar,khalid,thariq] before msuk dewan.susunan dye ade giliran gak.kalo dis week ali dok dpn,next week umar pulak.ha,dan mcm tu la seterus nye.

Then,msuk klas bljr cam bese.balik kul 2.50 [same as smakl].lunch,solat zohor dan prep ptg.bley naik dorm coz takde tyme yg dilarang.open 24 hours,huhu.slalu nye,baihah akn trus g solat [mls nk mkn,nnt kelam kabut,haha].pastu,naik dorm tukar baju sukan.sbbnye lps solat asar ade aktiviti sukan dan permainan.lps solat asar ade tazkirah ringkas,spe spe nk bg tazkirah dipersilakn dgn segala hormat nye.tu salah satu kelainan nye gak.pastu,amik sign kt ckgu tyme aktiviti sukan n permainan uh,tak main pown.ikut mood ar,asalkan dtg,haha.

Dinner kol 6.15 ptg.sume WAJIB masuk dwn mkn.[sume sbp mmg wajib mkn mlm rupenye,ngeh3.].mkn tu mkcik dm da hidang,satu meja 6 org.buah,kuih ngan air amik sndiri.ikut group meje tu la,spe smpi awal,amikkn.while waiting,sume ramai2 zikir asma ul husna.[ni mmg teruja gak ar,salah satu kelebihan kt kisas],coz tak bazirkn mse ngan berborak.pastu KP akan bce doa,mkn sesame.tak ley kuar dm selagi doa lps mkn tak dibace.

Next,cewah,hm,cm bese kol 7 msuk musolla.JAKSA [cam BMT la] akan amik nme sebaik shj azan dilaungkan.solat jemaah,spe spe je bley jd imam,tp biase nye kalo maghrib ngan isya',akak akak form 5 and form 6 yg jd imam.then,tiap kali atr maghrib ngan isya',akn ade org yg bg tazkirah.tiap2 ari ade cara tersendiri la.supaya tak bosan.form 4 wajib bwk buku tazkirah.kne catat.sbb tu tak ley nk ngantok [tp tersengguk tu ade gak,huhu]. kdg2 ade akedemi daa'ie.yg tu mmg best ar,ade pengkritik.huhu.secara spontan.akak2 akn pnggil je name sesape,ditetapkan tajuk.bg tazkirah kt dpn uh.so,hentam je ape2,haha.stakat ni tak kne agi,adoyai~ [tak sabar pulak,haha]

Baa'da isya',pergi prep.smpi kol 11 mlm.pastu,sesape nk supper,dipersilakan.tp tyme tu mmg da ngantok,jd nye,baihah akn trus naik dorm utk tdo for a while,before baca al mulk.al mulk wajib tetiap mlm.spe yg bkk majlis kne bg tazkirah.giliran bkk majlis ikut katil.pastu,kemas buku utk g skola esok.biase nye,kol 1 baru tdo la.
Fuh,mmg ari isnin ari yg plg pnt ar,lagi lagi kalo puasa.coz ptg tu an aktiviti.duh.erm,kay la da pjg sgt dah nieyh,ari ari lain tu lain kali la ye.tiap tiap ari,prjlnn dye berbeza.dan hari isnin la paling PENAT.huhu.

p/s: To safiah edina,jika anda msuk sini an,da tak ley nk cop iron lps baihah ! Sebabnye,tak gosok baju pon utk esok nye ! Takde mse langsung ! wahaha ;)

okay,tata,
slm syg,
honeydew.

Thursday, July 9, 2009

Again.


Bismillah,
Wahaha,
I'm back again !
Name jer skola sbp,balik 2 minggu skali utk bulan nieyh,huhu.
Tp blk ni pon c0z ade wedding,patut nye tak ley,
tp ngengade nk balik gak,haha.

Okay,fyi,now i feel better at bumi waqafan,
da takde nk nangis rindu kt smakl,
wahaha,jahat nyer,
but i'll never try to forget all those sweet memories there,sure.

So,next exam 28 Julai,
doakan yurp,saingan dasyat oh,
sume nyer power2 belaka,fuh.

Ey,nnt ari terbuka asrama ble ek?
I'm wondering,hope will be there.
Jgn lpe invite yurp,
and letak red carpet skalik,
huhu.

So,next program sembelih ayam ea,
jeles nyer,
mlm lipur pu3 agi,
waaa,rindunye,
makan beradap ade lg tak?
ngeh3.
[Makan beradap kt kisas tak beradap langsung,haha]

Well,
update la blog nieyh,
boring oh,
cter la detik detik terkini di smakl,
ha,pentadbiran baru pe cter?
Acap mpp?
wahaha,
let me know kay.

So,got to go now.
next post bout ari ari mencabar di kisas,
insyaAllah,kalo rajin nk taip,huhu.

Take care,
salam syg,
honeydew.

Friday, June 26, 2009

Thanks very very very much !

Salam~


[Teringat zaman mude mude dlu,huhu]

First of all, THANKS korg !
Wahaha,seriously TERHARU oh !

You know what,
baihah call mama,
then mama cter la what happen kt smakl uh.korg sume serbu mama eyh,haha.
takpe takpe,famous btol mama,ngeh3.

Okay,
fyi,kt kisas p0wn diorg bwat suprise.kan tiap2 mlm ade liq0' an.diorg sengaje memanjangkn liqo' uh semate mata nk tunggu jam pukol 12.org punyer la ngantok tyme uh.tazkirah panjang lebar btol,haha.tak sangka pulak ade something.baihah igtkn diorg tak taw psl bfday tuh.well,mlm tu mmg nangis ah.teringat celebrate kt smakl oh.serius rinduuu.

DAN,
terima kasih bebyk utk card yg besar gedabak uh !
haha.terharu oh.serius.haiih,bpe kali nk ulang daa~
Moge moge ukhuwah yg terjalin KEKAL okay !
harap sgt sgt nieyh.
thanks for not forgetting me :)

Last thing,
awat kt part frens for ever uh ade wish dari t***** ngan d***** ??
i'm wondering,huhu.
nyway,ckp thanks kt diorg gak ek.
lalalalalalalalala~
speachless sbnarnye nieyh,
wahaha.

okeyh,rse nye,smpi di sini saje yurp.
Sayang rclayeednahana !
oh ye,ayee !
Maahad hamidiah kajang yurp.jge diri eh.blajar lek lok.
skola tu bagos budak2 nye.
kt kisas ni pon baihah msuk geng bdak2 maahad,ceh,haha.

Alrite,da pjg nieyh.rse nk taip agi.tak puas nieyh.tapi,apakan daya.
Okay,
babai,SAYANG sume !
11 A1 spm 2010,
AMEEN.

[27 Jun,sabtu_blk pas amik result.sedey nieyh,fuh.takpe usaha lg ye baihah!]
cam hape jer.

Slm syg,
honeydew.

Wednesday, June 10, 2009

SekAdAr berkongsi;

Fadhilat Al-fatihah~


PERTAMA;Barangsiapa membaca Fatihah (berserta Bismillah) di antara sunat Subuh dan fardhu Subuh dengan Istiqamah maka kalau ia ingin pengkat terkabullah ia, kalau ia fakir maka akan kaya, kalau punya hutang maka mampu membayarnya, kalau ia sakit maka akan sembuh dan kalau ia punya anak maka anaknya itu menjadi anak soleh, berkat surah Fatihah.


KEDUA;Barangsiapa mengamalkan bacaan Fatihah 20X setiap selesai sembahyang fardhu lima waktu maka Allah SWT luaskan rezekinya, baiki akhlaknya, mudahkan urusannya, hilangkan keperihatinannya dan kesusahannya, anugerahkan apa yang ia angan-angankan, dapatkan berbagai berkat dan kemuliaan, jadikan ia berwibawa, berpangkat luhur, berpenghidupan baik dan ia pulaanak-anaknya terlindung dari kemudharatan dan kerosakan serta dia anugerahkan kebahagian dan sebagainya.


KETIGA;Barangsiapa mengamalkan bacaan Fatihah 125X selesai sembahyang fardhu Subuh maka ia peroleh maksudnya dan ia ketemukan apa yang di cari-carinya.

*Hayati maksudnye skalik yurp.same same kte amalkn ;]

salam syg,

honeydew.



Friday, June 5, 2009

Terjumpa ;

Bismillah,

Tgh syok jln jln kt intrnet td.pastu terjumpa lah kate kate nieyh ;

"Bila Allah CEPAT makbulkan doamu,maka Dia menyayangimu,bila Dia LAMBAT memakbulkn doamu,maka Dia teringin mengujimu,bila Dia TIDAK memakbulkn doamu,maka Dia merancang sesuatu yg TERBAIK untukmu.Oleh itu,sentiasa lah bersangka BAIK dgn Allah dlm ape jua keadaan sekali pown.Kerana KASIH SAYANG Allah mendahului kemurkaan-Nya."

Wah,sedarkah kte..?
Wa'ahualam.

salam syg,
honeydew.