Assalamualaikum.
It's currently 12 am here. and I'm literally exhausted .
Subhanallah something happened today and it really makes me sad and depressed.
Please don't compare me with someone else who is not in the same boat . How could you judge someone without even knowing her S T R U G G L E and her story ?
While some of you have parents and family to rely on, I have to work to support myself .
While some of you could study with ease, I have to do multitasking with studying and working.
While some of you could sleep early on weekend's night, I have to burn the midnight oil to earn a living.
SO PLEASE, YOU DON'T KNOW MY STRUGGLE.
xoxo, kiwo.
Lima wajah dengan latar berbeza,lima ideologi dan falsafah dalam kekeliruan hari semalam.
Friday, May 15, 2015
Wednesday, May 13, 2015
Summarizing my 5th semester, I'm missing you girls !
Assalamualaikum girls,
yang dekat Malaysia, kenapa susahhhhh sangat nak jumpa korang?
yang dekat Dublin tu, we miss you. Sila pulang ke Tanah Melayu segera.
so what should I bebel about?
To summarize my 5th semester, all that I've managed to gain is W E I G H T .
serious talk , mama keep on buying me heavy breakfast during the semester break (N A S I L E M A K , R O T I C A N A I, etc etc) .
So I freaked out when my weight is xxKG . astagfirullahalazim Allah je tau masa tu macam istigfar banyak banyak and muhasabah sikit (*masa tu dok kunyah kunyah coklat, gummies and other candies yang tak sihat tu lagi even though kata nak berubah )

Naik je semester, my N E W housemates pun in the same boat jugak . Alhamdulillah ada G E N G !
ehhh hahahaha so we decided to sign up for gym membership. Nak kurus punya pasal we've changed our meals to salads and nuts . Trust me it was't easy to change from our regularly N A S I meals.
I've cut down coffee ( STARBUCKS is a no no ladies), no more rice, lotss and lotss of drinking water. Even my tea is without sugar.

Nak dipendekkan cerita , we sign up for a month membership at Celebrity Fitness , first day I was on the TREADMILL lari macam orang gila up to 5 kilometers .
(trust me, I don't even like jogging !)
Turun je dari treadmill amek kau pening HAHA

So far as I'm writing this blog, alhamdulillah turun dahhhhh berat aku (whew) .
meh sini nak kongsi tips kurus badan
Ayie's Diet Plan
Avoid the following below:
*I M P O R T A N T : I would always count the calories intake per day . And as a reward, I have one cheat day per week. Masa cheat day bukan main lagi makan masa tu fuyoo tak kira dah calories ke apa.
But here's one thing, you should really try some easy workout at home .
Nak makan sedap kan, haa silalah rajin rajin workout yerr

xoxo, cik kiwi :)
Monday, August 25, 2014
Baihah's Open House & Kenduri Doa Selamat
Assalamualaikum semua . For those yang tak dapat datang to baihah's kenduri that day , nah amek hehe
Tak dapat nak borak panjang pun, cik baihah kita busy dok tambah pavlova habis atas meja haha
But tak sempat nak jumpa keyya dengan aimi sebab diorang datang lambat .
sekian laporan cik kiwi .
p/s: Bee fly 1 sept .
xoxo,
kiwi .
Friday, August 15, 2014
RclAyeeDnaBeeHana version 2014
Assalamualaikum and greetings to readers yang ada singgah even though it has been years since we last updated .
Ramai yang bertanya, ramai yang cari , kami tak hilang ke mana pun :)
Ramai yang bertanya, ramai yang cari , kami tak hilang ke mana pun :)
Amacam version 2014? updated sangat kan?
Alhamdulillah lepas high school semua berjaya menjadi manusia berjaya dan bukan siamang semata .
In fact, Asila is currently in UTM for her degree in engineering . Berjaya kan head girl Smakl nie . Peah in USIM for business studies . Farhana jauh nun di kedah , tapi sejauh jauh dia jauh lagi Bee yang akan fly to Galway insyaAllah on the 1st of September *cry* . oh me? I'm currently in my 4th semester of degree in Statistics .
So nak dijadikan cerita after kitorang jumpa dekat iftar Smakl masa bulan ramadhan we decided to have a date with just the five of us . yelahh mana sempat kau jah nak catch up masa berbuka mau nya tercekik tertelan biji kurma haha oh lupaaa . Iftar Smakl was a success . I guess one of the factor Iftar kali nie ramai yang turun padang dewan makan join sebab semua tengah cuti semester ye dok?
I present to you *drum roll please*
hah ramai kan . well so that's a start actually . seronok tau once a while catching up macam nie . Cerita zaman tok kadok semua keluar *wink* no need to mention how naughty we were in high school kan.
Jumpa dekat Wondermilk, Publika that day berborak macam tak ingat dunia . Yelah the last time we met was like 5 years ago? Haa yelah tu since form 4 dulu .
too pink? I think we're sweet , aren't we?
the once in a year gathering .
Until we meet again Bee , I pray for your success . Pack along your courage and our prayers in your bag, no matter what, no matter where, RclAyeeDnaBeeHana stays .
xoxo,
cik kiwi .
Monday, March 21, 2011
Hari PENENTU
assalam,
kita jumpa lagi kat dalam post yang baru harini.esok,adalah hari penentuan kepada result SPM.waa~takutnya!semua orang pun mesti tengah sakit otak,jiwa kacau sekarang ni sebab pikir pasal esok.memang takut sangat2.berdebar2.hanya harap pada Allah jelah.dah tawakal habis dah...semoga Allah beri keputusan yang terbaik buat kita semua.straight A's.inshaAllah..
rclayeednabeehana!chayok!
ALL THE BEST!SEMOGA ALLAH MEMAKBULKAN DOA KITA SEMUA UNTUK DAPAT RESULT STRAIGHT A's..
salam sayang,
peace_sunk
kita jumpa lagi kat dalam post yang baru harini.esok,adalah hari penentuan kepada result SPM.waa~takutnya!semua orang pun mesti tengah sakit otak,jiwa kacau sekarang ni sebab pikir pasal esok.memang takut sangat2.berdebar2.hanya harap pada Allah jelah.dah tawakal habis dah...semoga Allah beri keputusan yang terbaik buat kita semua.straight A's.inshaAllah..
rclayeednabeehana!chayok!
ALL THE BEST!SEMOGA ALLAH MEMAKBULKAN DOA KITA SEMUA UNTUK DAPAT RESULT STRAIGHT A's..
salam sayang,
peace_sunk
Sunday, March 20, 2011
Dah Balik Nih!!
assalam.
hai semua!!setelah seminggu balik.harini tetiber jer rasa nak update.lagipun blog dah tersangat bersawang.kalah rumah yang tak dibiarkan berpenghuni setahun.13 Mac haritu dah ada pergerakan balik dah oleh pelatih sampai 14 Mac.one word to describe PLKN.BEST yang AMAT!even mula2 memang tak redha pun nak pergi sana.haih.tapi ada hikmahnya Allah campak kat sana.kalau duk rumah je tak tahu lar jadi manusia ke tak.entah2 jadi robot takpun mayat hidup jer.korang nak suruh kita cerita pasal apa PLKN ni?tak tahulah nak cerita apa sebenarnya..
rindu kat kengkawan dorm kat sane.rindu kat KJ yang selalu sangat suruh lari 2,3 round kalau buat pape kesalahan.rindu kat cikgu2 yang ada gaya cakap yang unik tak pernah orang dengar.rindu nak tengok banjaran titiwangsa dan bukit2 yang ada kat sekeliling.rindu nak PT pagi walaupun macam benci giler je bila cikgu suruh buat PT SEPULUH.rindu nak gi surau sambil lepak2.rindu nak pecut 100 meter bila hujan sebab nak angkat baju kat ampaian.rindu nak lari bawak tray bila hujan lebat giler.rindu...arghhhh..tak tahu macam mana nak describe..rindu sangat.wo hen xiang nien kem NILAM EHSAN.
banyak sangat benda belajar kat sana..banyak sangat2.jumpa orang yang macam2 ragam.even selalu gak kna kondem sebab title 'budak sekolah agama'.tapi ada gak yang kongsi luahan perasaan pasal famili diorang.rasa sedih untuk diorang.sedih sebab macam tak mampu nak ubah pape.hanya mampu bagi nasihat..belajar bersabar dengan cikgu2 yang sabotaj kompeni BRAVO time karnival sukan!sabar jelah time ni.tak pernah hayat rasa bengang kat cikgu macam tuh..bengang wei..sampai menangis sebab bengang yang AMAT!tapi rasa macam selamat giler kat sane sebab tader orang minat.huhu.nak minat macam mana kalau tader pape yang menarik.haih,tapi tetap bersyukur sebab num tak kena pass kat sesape.tak kisah lah even laki kat sane panggil perempuan sombong ker.memang tak kisah langsung!even kawan pernah tanya 'hang ni alergi sangat dengan laki kenapa?'takpun..'jangan lar cold hearted sangat dengan laki' tapi nak buat macam mana.takder perasaan langsung..tapi kat sana memang sungguh2 jaga semua benda.even tengok orang yang tak berapa nak jaga ikhtilat walaupun selalu cakap kat depan dalam surau.sabar jelaa.banyak bersabar betullah kat sana.nak je sound tapi pikir2 balik,aku ni nak cakap dengan laki pun susah ni tetibe nak sound anak orang.huhu.memang tak cakap lar sampai bebila.
antara pengalaman yang luar alam tak pernah buat kat smakl antaranya ialah:
1.wakil kompeni masuk sajak,duet dengan mamat sengal mrsm.benci betullah lah mamat ni.memang sengal habis.bajet macho.argh....aku sedaya upaya jaga jarak tapi mamat sengal ni saje je nak dekat2kan diri..memang hangin betul satu badan.
2.jadi wakil kompeni masuk sukaneka pasangan ideal dengan bestie tersayang.time ni pun gila jugak sebab kena pass kat pasangan lelaki MELAYU yang amik turn lepas kitorang.memang dah berlanggar habis lar dengan diorang.waa~aku taknak ingat dah.
3.jadi director untuk sketsa+taridra malam finale kitorang.yang ni pun satu.sakit otak betul nak kendalikan pelakon2 tak bertauliah.last2 malam tu semuanyer hancuss even ada gak part yang best2 tapi semua orang bengang je dengan BRAVO sebab buat persembahan lama giler sampai persembahan diorang kena cut.argh..nak salahkan siapa ni?director je ke?memang tensi giler lar malam tuh.sampai tak lalu langsung nak makan.bersedih je kerja..
itulah antara part2 yang menarik tak tertarik sepanjang duk kat sana.
sekian..
p/s:semalam nak pergi solat hajat tapi tak boleh,dah nekad dah pakai baju siap.frust betul sampai boikot semua orang dan tak bukak pintu bilik.free2 je tambah dosa semalam sebab bengang yang amat.sedih+terkilan.semualah.haih.ok.chow dulu.sory entry kali ni banyak giler merapu dengan bahasa yang amatlah tidak sopan sekali..
sayang korang sangat2.
akhir kata,
BILA NAK JUMPA NI????
hai semua!!setelah seminggu balik.harini tetiber jer rasa nak update.lagipun blog dah tersangat bersawang.kalah rumah yang tak dibiarkan berpenghuni setahun.13 Mac haritu dah ada pergerakan balik dah oleh pelatih sampai 14 Mac.one word to describe PLKN.BEST yang AMAT!even mula2 memang tak redha pun nak pergi sana.haih.tapi ada hikmahnya Allah campak kat sana.kalau duk rumah je tak tahu lar jadi manusia ke tak.entah2 jadi robot takpun mayat hidup jer.korang nak suruh kita cerita pasal apa PLKN ni?tak tahulah nak cerita apa sebenarnya..
rindu kat kengkawan dorm kat sane.rindu kat KJ yang selalu sangat suruh lari 2,3 round kalau buat pape kesalahan.rindu kat cikgu2 yang ada gaya cakap yang unik tak pernah orang dengar.rindu nak tengok banjaran titiwangsa dan bukit2 yang ada kat sekeliling.rindu nak PT pagi walaupun macam benci giler je bila cikgu suruh buat PT SEPULUH.rindu nak gi surau sambil lepak2.rindu nak pecut 100 meter bila hujan sebab nak angkat baju kat ampaian.rindu nak lari bawak tray bila hujan lebat giler.rindu...arghhhh..tak tahu macam mana nak describe..rindu sangat.wo hen xiang nien kem NILAM EHSAN.
banyak sangat benda belajar kat sana..banyak sangat2.jumpa orang yang macam2 ragam.even selalu gak kna kondem sebab title 'budak sekolah agama'.tapi ada gak yang kongsi luahan perasaan pasal famili diorang.rasa sedih untuk diorang.sedih sebab macam tak mampu nak ubah pape.hanya mampu bagi nasihat..belajar bersabar dengan cikgu2 yang sabotaj kompeni BRAVO time karnival sukan!sabar jelah time ni.tak pernah hayat rasa bengang kat cikgu macam tuh..bengang wei..sampai menangis sebab bengang yang AMAT!tapi rasa macam selamat giler kat sane sebab tader orang minat.huhu.nak minat macam mana kalau tader pape yang menarik.haih,tapi tetap bersyukur sebab num tak kena pass kat sesape.tak kisah lah even laki kat sane panggil perempuan sombong ker.memang tak kisah langsung!even kawan pernah tanya 'hang ni alergi sangat dengan laki kenapa?'takpun..'jangan lar cold hearted sangat dengan laki' tapi nak buat macam mana.takder perasaan langsung..tapi kat sana memang sungguh2 jaga semua benda.even tengok orang yang tak berapa nak jaga ikhtilat walaupun selalu cakap kat depan dalam surau.sabar jelaa.banyak bersabar betullah kat sana.nak je sound tapi pikir2 balik,aku ni nak cakap dengan laki pun susah ni tetibe nak sound anak orang.huhu.memang tak cakap lar sampai bebila.
antara pengalaman yang luar alam tak pernah buat kat smakl antaranya ialah:
1.wakil kompeni masuk sajak,duet dengan mamat sengal mrsm.benci betullah lah mamat ni.memang sengal habis.bajet macho.argh....aku sedaya upaya jaga jarak tapi mamat sengal ni saje je nak dekat2kan diri..memang hangin betul satu badan.
2.jadi wakil kompeni masuk sukaneka pasangan ideal dengan bestie tersayang.time ni pun gila jugak sebab kena pass kat pasangan lelaki MELAYU yang amik turn lepas kitorang.memang dah berlanggar habis lar dengan diorang.waa~aku taknak ingat dah.
3.jadi director untuk sketsa+taridra malam finale kitorang.yang ni pun satu.sakit otak betul nak kendalikan pelakon2 tak bertauliah.last2 malam tu semuanyer hancuss even ada gak part yang best2 tapi semua orang bengang je dengan BRAVO sebab buat persembahan lama giler sampai persembahan diorang kena cut.argh..nak salahkan siapa ni?director je ke?memang tensi giler lar malam tuh.sampai tak lalu langsung nak makan.bersedih je kerja..
itulah antara part2 yang menarik tak tertarik sepanjang duk kat sana.
sekian..
p/s:semalam nak pergi solat hajat tapi tak boleh,dah nekad dah pakai baju siap.frust betul sampai boikot semua orang dan tak bukak pintu bilik.free2 je tambah dosa semalam sebab bengang yang amat.sedih+terkilan.semualah.haih.ok.chow dulu.sory entry kali ni banyak giler merapu dengan bahasa yang amatlah tidak sopan sekali..
sayang korang sangat2.
akhir kata,
BILA NAK JUMPA NI????
Wednesday, February 16, 2011
wahahaha ~
Bismillah,
Wehh, huhu da lame gler tak update, malas punyer pasal. padahal dok umah bukan wat pape pon an. hehe.
oke, sekarang ni tak keje pon. eh keje gak actually, cume bukan secara rasmi lah, hehe.
keje ape ? huuu jadi driver aje, sob3 :( haha. abah banyak kali gak ajak gi keje kat ofiz dye, tapi tak nak gak. oke what ari ari keje nye menghantar dan mengambil adek adek kat sekolah. dapat gak income even sikit :)
tapi tiap ari isnin dan rabu kene attend english class for school leavers. dah dua kali interview, tapi speaking macam hape jer, huhu. kalu ari selasa ngan khamis tu kadang ikut mama gi surau, dengar dengar ceramah. yelaa, kadang dok umah ni keje nye online, bace novel. tu je. rase cam buang mase oh, haha. weekend tu baru lah nak gather satu family :)
lesen pulakk still tak dapat. tak start belajar pun lagi. banyak sangat masalah ngan driving class uh. haihh, macam macam. maka, still bawak kete secara haram. maw nye kena saman tak ke naya tuh, haha. dah la ari tu kete mati tengah jalan. malu gler ~ seb bek takde polis. kang tak pasal pasal kena saman. huhu. but actually dah penah kne saman ari tu. sebab parking kete merate. haha. ape daa polis, orang park kejap je kot. tgk tgk, mak aii dye saman gakk, haihh. melayanggg duit ~
sbnarnye kalau nak citer memang byk sgt bnde, tp takpe lah. sikit sikit lah dlu an. hehe. memandangkn sekarang ni kne manage 3 blog, ( wakaka, tamak tak ? ), so tu yg agak mls nak update. pape pon, ni update gakk an ? hehe.
so bile nak kuar hmm ? tak taw la nape tp rase cam susah sangat. ni tak masuk U lagi ni. tp pasni ble dah masuk U mai la habaq sepatah dua kate. wokey, itu saje bebelan utk ari nih,
see u next time ~
wallahua'lam.
Wehh, huhu da lame gler tak update, malas punyer pasal. padahal dok umah bukan wat pape pon an. hehe.
oke, sekarang ni tak keje pon. eh keje gak actually, cume bukan secara rasmi lah, hehe.
keje ape ? huuu jadi driver aje, sob3 :( haha. abah banyak kali gak ajak gi keje kat ofiz dye, tapi tak nak gak. oke what ari ari keje nye menghantar dan mengambil adek adek kat sekolah. dapat gak income even sikit :)
tapi tiap ari isnin dan rabu kene attend english class for school leavers. dah dua kali interview, tapi speaking macam hape jer, huhu. kalu ari selasa ngan khamis tu kadang ikut mama gi surau, dengar dengar ceramah. yelaa, kadang dok umah ni keje nye online, bace novel. tu je. rase cam buang mase oh, haha. weekend tu baru lah nak gather satu family :)
lesen pulakk still tak dapat. tak start belajar pun lagi. banyak sangat masalah ngan driving class uh. haihh, macam macam. maka, still bawak kete secara haram. maw nye kena saman tak ke naya tuh, haha. dah la ari tu kete mati tengah jalan. malu gler ~ seb bek takde polis. kang tak pasal pasal kena saman. huhu. but actually dah penah kne saman ari tu. sebab parking kete merate. haha. ape daa polis, orang park kejap je kot. tgk tgk, mak aii dye saman gakk, haihh. melayanggg duit ~
sbnarnye kalau nak citer memang byk sgt bnde, tp takpe lah. sikit sikit lah dlu an. hehe. memandangkn sekarang ni kne manage 3 blog, ( wakaka, tamak tak ? ), so tu yg agak mls nak update. pape pon, ni update gakk an ? hehe.
so bile nak kuar hmm ? tak taw la nape tp rase cam susah sangat. ni tak masuk U lagi ni. tp pasni ble dah masuk U mai la habaq sepatah dua kate. wokey, itu saje bebelan utk ari nih,
see u next time ~
wallahua'lam.
hey soul sister,,
korang
bile nak kua ni,,?
haihhhhhhhhhhhhh
rindu nak gelak banyak2 ngan korang~
hahaha:)
tunggu semua adelaaa.
farah en sebok berkhidmat utk negare.
sumpah aku jeles ngn farah.syok tuu dpt gi plkn..
best best.takpelaa aku tak dpt pegii,,takde rezeki(pergh,,redho gile bunyi kau ni peah)
hahaha.
nnt kite kua ye?
kawan kawan,saye rinnduu anda.
honestly,
cik epal:)
bile nak kua ni,,?
haihhhhhhhhhhhhh
rindu nak gelak banyak2 ngan korang~
hahaha:)
tunggu semua adelaaa.
farah en sebok berkhidmat utk negare.
sumpah aku jeles ngn farah.syok tuu dpt gi plkn..
best best.takpelaa aku tak dpt pegii,,takde rezeki(pergh,,redho gile bunyi kau ni peah)
hahaha.
nnt kite kua ye?
kawan kawan,saye rinnduu anda.
honestly,
cik epal:)
Saturday, February 5, 2011
PLKN NILAM EHSAN
Bismillah,
hai semua..apa khabar?rindu glur kat korang siyes..haha..sejak 2 feb yang lalu saya telah pun pulang ke rumah.diberi cuti sehingga 6 feb.sangat sekejap kan?sepanjang sebulan berada di sana macam2 perkara yang berlaku..pengalaman yang menyeramkan ialah pada hari kedua dah kena kacau dengan mamat cina yang bernama swee..kesian dia kna capap nama kat sini..sory yer swee..yang klakarnya boleh sama kelas dengan dia.haih,nasib baiklar dia macam hilang ingatan pasal perkara tuh..
kat sane major cina..major laki..first time rasa kat satu tmpat tuh lagi ramai laki daripada perempuan.hoho.fasiliti dia boleh tahanlar..not bad..sebab kem tuh kem baru..baru 3 tahun dibuka if Im not mistaken.tapi so far oklar..tade lagi kes histeria seperti yang berlaku di kem2 lain.Alhamdulillah.
biah kat sana agak bagus sebab dilarang berdating bagai.bagus betul!komandan dia sangat sporting.TKP dengan TKL pun oke jer..semuanya bagus..jurulatih pun baik hati walaupun kadang2 time roll call kna dengar bebelan yang sangat menekan jiwa dan sanubari tuh..berikut merupakan jadual PLKN:)
5.00 : Bangun
5.45 : Pergi surau
6.30 : PT pagi
7.30 : Sarapan pagi
8.20 : Berbaris kat DM utk prgi kelas dan ke kelas
10.30: Makan pagi
11.00 : Masuk kelas balik
12.30 : Makan tengahari
1.25 : Solat Zohor
2.30 : Akiviti kawad/taklimat/TTS
4.30 : Solat Asar
5.20 : Riadah
6.30 : Makan malam
7.15 : Surau utk solat Maghrib
8.30 : Solat Isyak
10.00 : Supper
10.30 : Roll call
11.00 : Masuk tidur
thats all.benda yang sama berlaku setiap hari kcuali hari Sabtu dengan Ahad..Pagi Sabtu ada ceramah..huhu..
oklah.itu jer kot.ngantuk gler dah ni.jap lagi kna bangun untuk siap pergi KTM.waa~ill miss you all..
wasalam.doakan saya terus kuat..
hai semua..apa khabar?rindu glur kat korang siyes..haha..sejak 2 feb yang lalu saya telah pun pulang ke rumah.diberi cuti sehingga 6 feb.sangat sekejap kan?sepanjang sebulan berada di sana macam2 perkara yang berlaku..pengalaman yang menyeramkan ialah pada hari kedua dah kena kacau dengan mamat cina yang bernama swee..kesian dia kna capap nama kat sini..sory yer swee..yang klakarnya boleh sama kelas dengan dia.haih,nasib baiklar dia macam hilang ingatan pasal perkara tuh..
kat sane major cina..major laki..first time rasa kat satu tmpat tuh lagi ramai laki daripada perempuan.hoho.fasiliti dia boleh tahanlar..not bad..sebab kem tuh kem baru..baru 3 tahun dibuka if Im not mistaken.tapi so far oklar..tade lagi kes histeria seperti yang berlaku di kem2 lain.Alhamdulillah.
biah kat sana agak bagus sebab dilarang berdating bagai.bagus betul!komandan dia sangat sporting.TKP dengan TKL pun oke jer..semuanya bagus..jurulatih pun baik hati walaupun kadang2 time roll call kna dengar bebelan yang sangat menekan jiwa dan sanubari tuh..berikut merupakan jadual PLKN:)
5.00 : Bangun
5.45 : Pergi surau
6.30 : PT pagi
7.30 : Sarapan pagi
8.20 : Berbaris kat DM utk prgi kelas dan ke kelas
10.30: Makan pagi
11.00 : Masuk kelas balik
12.30 : Makan tengahari
1.25 : Solat Zohor
2.30 : Akiviti kawad/taklimat/TTS
4.30 : Solat Asar
5.20 : Riadah
6.30 : Makan malam
7.15 : Surau utk solat Maghrib
8.30 : Solat Isyak
10.00 : Supper
10.30 : Roll call
11.00 : Masuk tidur
thats all.benda yang sama berlaku setiap hari kcuali hari Sabtu dengan Ahad..Pagi Sabtu ada ceramah..huhu..
oklah.itu jer kot.ngantuk gler dah ni.jap lagi kna bangun untuk siap pergi KTM.waa~ill miss you all..
wasalam.doakan saya terus kuat..
Friday, January 21, 2011
~Life Challenges~
assalamualaikum..
kiwi di sini..again..jgn bosan ye sbb sahabat2 lain bz jd kiwi yg akn kndali blog ini smentara..
haha..tgk tittle kat atas tuh..life challenges..
mmg btol pon dgn ap yg aq rse skunk ni..
p/s:sgt terase sbb da start keje en..
1st day keje..
over all ade 8 org je kat kdai neh..and ade 3 org je prempuan..yg len sume llaki..
abg nazir
abg rosli
suryaj
along
enn
robin
syah
~aq~
so mmg terseksa la jgak kdg2 kne syif berdua je coz org pun ta cukup en..
tapi bab challenges tuh act sbb kne handle mende2 non-halal tuh..haish..
lagi satuh coz kne hafal nme2 rokok n cigar sgale bagai..
penat bai..subhanallah..
tak merokok un tapi kne tau..
ade satu incident neh..
theres this one lady mat salih comin' nk beli rokok..
macam kat atas tuh..ade gambar en..
aq tnye la..''this one?''aq tunjuk yg kat atas tuh..
''ouh..can u please take a better picture?''minah tuh tamau plak..
aq pandang syah..
syah:bdk high school setapak..same baye..same gile..
''miss,when u smoke..u will be like in the picture..''syah ckp omputeh..
aq da gelak2..
''i know.but i can't stop smoking''minah tuh bengang..
''syah,bagi jela..ko nak bg kdai neh bankrup ke?''
ketawa pecah.
incident 2..
aq tga tag barang bawah kaunter..
adehh..saket pinggang..
''yang..kte nak try rokok ape ye ari ni?''ade sore kat atas kaunter..
aq wat dono jela coz syah ade..
skali syah sepak kaki aq..
aq dongak..kau nak mati ke syah sepak2 aq neh..angkat kening..
dye sepak lagi..aii..apesal..
aq bangun..skali..mak ai..
lebih kurang cam ni la pmndangan nye..aq telan air liur..haha..ptot la~
this one couple nie same2 heavy smokers n dua2 dah terok sgt aq tgk..haih..tp customer is always right en..
ske hati la..
tapi aq mmg benci sgt org yg smoke ni..lagi2 ble aq tau bestfriend aq pon smoke..
haih..tolonglah stop smoking..
aq sokong saranan kerajaan neh..
katakan tak nak kpd merokok..
okeyh..i need to work ye..masok pkol 3 and abes kol 11 mlm..
wish me luck!
assalamualaikum..
~kiwi~
Wednesday, January 12, 2011
Dunia Baru..haRD tO copE with..But to PrAY fOR thE BEST..from Him~
assalamualaikum sume...
dalam kte berlima..
tak sangka peace-sunk yg dpt PLKN tuh..
sejak PM lancarkn PLKN ni aq da berdbar2 dah..
[bpe thon da~]
hari tuh peace-sunk ad text..
she told me how hard it is for her to accept the new world..
well,for us that knows her well..it is not a surprise then..
i know how sad she is and she even told me that she wanted to go home..
hearing that my heart was torn..
kesian sgt..kalau perak tuh dekat da lme da aq trpacak kat kem tuh nak jmpe peace-sunk..
tapi kekangan kerja,tambang, masa membataskn...
dan aq tahu dye tak sesuai dalam suasana sosial mcm tu..
rasa tak selesa..
rasa diperhati..
it's like a black ball in a sea of cotton..
it's hard..
and i can only pray for the best..
lots of love~kiwi..
Monday, December 27, 2010
.after a long time tak update.
salam.
hye korang.
spm totally over...
tapi kite maseh tak gather.
nape ye?
maseng2 busy.
entering a new life~
yelahh,kite sume paham en?tahlaaa..
aku rindu korang gile.sumpah weyh,,
aku rndu semuanye..
lepak tepi loker.
gossiping~wahaha
sharing problems
pkai baju kurung same colour(even msty ade yg terwarne laen)
makan same
nanges same2
gile r.sumenye hilang bgitu saje.
korang tak rindu semue neh?
rindu en?
TAIP ON RINDU,send kat no aku~
haha:)
jangan lost contact ye,papehal bagitahu ye
(pegi jepun bagitahu ye?)
hahahahhahahha.
em sayang korang sangat.
rindu korang gile2
oke tuu je luahan hati ini.
cik epal~
hye korang.
spm totally over...
tapi kite maseh tak gather.
nape ye?
maseng2 busy.
entering a new life~
yelahh,kite sume paham en?tahlaaa..
aku rindu korang gile.sumpah weyh,,
aku rndu semuanye..
lepak tepi loker.
gossiping~wahaha
sharing problems
pkai baju kurung same colour(even msty ade yg terwarne laen)
makan same
nanges same2
gile r.sumenye hilang bgitu saje.
korang tak rindu semue neh?
rindu en?
TAIP ON RINDU,send kat no aku~
haha:)
jangan lost contact ye,papehal bagitahu ye
(pegi jepun bagitahu ye?)
hahahahhahahha.
em sayang korang sangat.
rindu korang gile2
oke tuu je luahan hati ini.
cik epal~
Friday, November 12, 2010
Kawan
salam semua..
kaifa hal?iman?diri?hati?
andai futur moga2 tak terlampau kritikal..Dia kan ada..mOga itu satu cubaan untukmu...
sekadar ingin mencoretkan..harinie aku sekali lagi ke PSE setelah habis kelas Chemist berasama Fatma yang jadi mentorku..thankz Fatma..harinie kelas AB ada kelas Add Math dengan Pn Fadzlin..Umar-Hamzah pulak kelas Chmst..ada mentor masing2..
aku tak tahu knapa sekarang macam banyak sangat masalah datang bertimpa2..macam hujan yang menderu dengan lebatnya..aku ada masalah kawan di saat SPM makin menghampiri.di saat semua orang patut hargai masa with each other sebab lepas ni susah dah nak ada bersama,susah nak jumpa...aku sedih.sedih sebab gaduh time nak SPM.sedih sebab aku rasa dia terlampau ego.sedih sebab dia macam takder kesungguhan nak kawan dengan aku.sedih sebab macam2.ukhuwah itu ibarat 1 badan,kalau ada 1 anggota sakit maka yang lain akan turut merasai.maka dengan itu aku cuba untuk menghargai dan menyayangi kawan2 aku sepertimana aku menyayangi diri aku.sebab di situ adanya iman.ya!aku ingin jadi hamba yang beriman.kalau aku ada masalah dengan kawan means that aku turut ada masalah dengan Allah.aku taknak!aku taknak ada masalah dengan sesapepun..lebih2 lagi dengan Allah..mungkin Allah ingin mengajar aku erti berlapang dada,sabar,bersangka baik..aku nak semua kawan2 aku berada atas jalan Islam.aku nak semua kawan2 aku dapat kebaikan.itulah seorang mukmin menginginkan kebaikan atas orang lain.kalau ada benda yang aku rasa salah aku nak betulkan sebab aku sayang.aku taknak dia tergelincir..aku nak sama2 masuk syurga.bukannya kebaikan untuk aku seorang sahaja.aku taknak jadi selfish sebab aku benci orang yang macam tuh.aku tak suka.tak gemar.aku mohon agar Allah bukakan pintu hati dia.aku kawan dengan dia bukan atas dasar sesape,berkepentingan tetapi sebab Allah.
situasi 1:kawan sebab lelaki.kawan berkongsi cerita pasal lelaki.
situasi 2:kawan kena suruh.kawan sebab boleh dijadikan hamba abdi,boleh suruh2.kawan sebab nak pijak kepala.
situasi 3:kawan yang selfish.tak pikir pasal orang lain langsung.nak semua jaga hati dia.tapi dia tak nak jaga hati orang lain.
situasi 4 :kawan berkepentingan.rasa dia kaya so boleh mintak pape jer.
situasi 5:kawan publisiti.rasa kawan popular.so kawan sebab nak jadi popular jugak.
banyak lagi situasi kawan.kawan macam ni ker yang ada dengan kita semasa susah?kawan macam ni ke yang akan bawak kita ke jalanNya?kawan yang macam ni ker yang bagi kalian SAHABAT?bagi aku tak.friends 4 ever konon!takder maknanya...kawan macam ni lar yang tolong tempahkan tiket ke jalan yang jauh dariNya..masih nak mengharapkan kawan yang macam ni?takder nilai langsung kat mata Allah.langsung!teringat tentang persahabatan Ansar dan Muhajirin yang sanggup berkorban antara satu sama lain.yang sanggup give and take.yang sanggup berkata tidak walau hati terlalu menyinta..berkata tidak kalau sahabat buat salah...itulah sahabat..bukan ker antara orang yang dapat syafaat kat akhirat kelak ialah mereka yang bertemu dan berpisah kerana Allah?itulah sahabat yang sejati..
dah penat tangan mencoret.lepas ni balik nak stadi.lega Alhamdulillah.
Ya Allah aku mohon padaMU..redhailah setiap langkahku.langkah kami.maaf andai aku tak tulus mencintaiMu Ya Allah..
peace_sunk.
kaifa hal?iman?diri?hati?
andai futur moga2 tak terlampau kritikal..Dia kan ada..mOga itu satu cubaan untukmu...
sekadar ingin mencoretkan..harinie aku sekali lagi ke PSE setelah habis kelas Chemist berasama Fatma yang jadi mentorku..thankz Fatma..harinie kelas AB ada kelas Add Math dengan Pn Fadzlin..Umar-Hamzah pulak kelas Chmst..ada mentor masing2..
aku tak tahu knapa sekarang macam banyak sangat masalah datang bertimpa2..macam hujan yang menderu dengan lebatnya..aku ada masalah kawan di saat SPM makin menghampiri.di saat semua orang patut hargai masa with each other sebab lepas ni susah dah nak ada bersama,susah nak jumpa...aku sedih.sedih sebab gaduh time nak SPM.sedih sebab aku rasa dia terlampau ego.sedih sebab dia macam takder kesungguhan nak kawan dengan aku.sedih sebab macam2.ukhuwah itu ibarat 1 badan,kalau ada 1 anggota sakit maka yang lain akan turut merasai.maka dengan itu aku cuba untuk menghargai dan menyayangi kawan2 aku sepertimana aku menyayangi diri aku.sebab di situ adanya iman.ya!aku ingin jadi hamba yang beriman.kalau aku ada masalah dengan kawan means that aku turut ada masalah dengan Allah.aku taknak!aku taknak ada masalah dengan sesapepun..lebih2 lagi dengan Allah..mungkin Allah ingin mengajar aku erti berlapang dada,sabar,bersangka baik..aku nak semua kawan2 aku berada atas jalan Islam.aku nak semua kawan2 aku dapat kebaikan.itulah seorang mukmin menginginkan kebaikan atas orang lain.kalau ada benda yang aku rasa salah aku nak betulkan sebab aku sayang.aku taknak dia tergelincir..aku nak sama2 masuk syurga.bukannya kebaikan untuk aku seorang sahaja.aku taknak jadi selfish sebab aku benci orang yang macam tuh.aku tak suka.tak gemar.aku mohon agar Allah bukakan pintu hati dia.aku kawan dengan dia bukan atas dasar sesape,berkepentingan tetapi sebab Allah.
situasi 1:kawan sebab lelaki.kawan berkongsi cerita pasal lelaki.
situasi 2:kawan kena suruh.kawan sebab boleh dijadikan hamba abdi,boleh suruh2.kawan sebab nak pijak kepala.
situasi 3:kawan yang selfish.tak pikir pasal orang lain langsung.nak semua jaga hati dia.tapi dia tak nak jaga hati orang lain.
situasi 4 :kawan berkepentingan.rasa dia kaya so boleh mintak pape jer.
situasi 5:kawan publisiti.rasa kawan popular.so kawan sebab nak jadi popular jugak.
banyak lagi situasi kawan.kawan macam ni ker yang ada dengan kita semasa susah?kawan macam ni ke yang akan bawak kita ke jalanNya?kawan yang macam ni ker yang bagi kalian SAHABAT?bagi aku tak.friends 4 ever konon!takder maknanya...kawan macam ni lar yang tolong tempahkan tiket ke jalan yang jauh dariNya..masih nak mengharapkan kawan yang macam ni?takder nilai langsung kat mata Allah.langsung!teringat tentang persahabatan Ansar dan Muhajirin yang sanggup berkorban antara satu sama lain.yang sanggup give and take.yang sanggup berkata tidak walau hati terlalu menyinta..berkata tidak kalau sahabat buat salah...itulah sahabat..bukan ker antara orang yang dapat syafaat kat akhirat kelak ialah mereka yang bertemu dan berpisah kerana Allah?itulah sahabat yang sejati..
dah penat tangan mencoret.lepas ni balik nak stadi.lega Alhamdulillah.
Ya Allah aku mohon padaMU..redhailah setiap langkahku.langkah kami.maaf andai aku tak tulus mencintaiMu Ya Allah..
peace_sunk.
SPM makin dekat..
salam semua...
wah..lama sesangat dah tak update blog ni..it has been ages..lama sangat tak diimarahkan memandangkan masing2 busy memanjang..all the time hang out dengan buku..makan buku,tidur buku,mandi buku..kalau boleh nak masuk toilet time nak buang hajat tu pun dengan buku jugak..wah!ajaba..melampau betul..dalam masa nak SpM ni jugaklar masing2 sangat selfish..sampai dah takder masa nak pikir pasal orang lain sebab banyak lagi benda nak stadi...betul tak?hurm tak betul...dalam masa nak SPM ni jugaklar cikgu2 sepakat nak buat kelas tambahan sampai kna stay bagai..tapi itu sema kan pengorbanan nak capai satu kejayaan yang besar..nak capai cita2..dan tiket Penentu Masa Depan..nama pun SPM..waktu ni jugak maing2 bersengkang mata..bangun tahajud..ibadah yang tak pernah buat pun jadi kewajipan..semuanya demi satu peperiksaan..
aku harap sangat2 aku dan kawan2 tak belajar sebb SPM semata..tapi sebab Allah..aku beljar sebab aku ikhlas...sebab memang aku nak ilmu Allah..aku harap sangat niat aku betul..aku harap sangat kita semua redha dengan apa2 keputusan pun..aku harap sangat,,
kepada semua,marilah kita sama2 berdoa kepada Allah moga Dia permudahkan jalan bagi kita pada hari yang makbul,hari Isnin ni bersamaan 15 NOv lepas Asar sampai MAghrib..membayangkan kita berada di padang Arafah bersama orang2 yang mengerjakan haji..doakan kebaikan bersama pada hari tersebut..mintalah apa sahaja..inshaAllah Dia akan memakbulkan doa kita..
nak pergi dah..kat PSE sbnarnya ni..esok ada Chmist.
salam sayang,peace_sunk..
wallahualam..
wah..lama sesangat dah tak update blog ni..it has been ages..lama sangat tak diimarahkan memandangkan masing2 busy memanjang..all the time hang out dengan buku..makan buku,tidur buku,mandi buku..kalau boleh nak masuk toilet time nak buang hajat tu pun dengan buku jugak..wah!ajaba..melampau betul..dalam masa nak SpM ni jugaklar masing2 sangat selfish..sampai dah takder masa nak pikir pasal orang lain sebab banyak lagi benda nak stadi...betul tak?hurm tak betul...dalam masa nak SPM ni jugaklar cikgu2 sepakat nak buat kelas tambahan sampai kna stay bagai..tapi itu sema kan pengorbanan nak capai satu kejayaan yang besar..nak capai cita2..dan tiket Penentu Masa Depan..nama pun SPM..waktu ni jugak maing2 bersengkang mata..bangun tahajud..ibadah yang tak pernah buat pun jadi kewajipan..semuanya demi satu peperiksaan..
aku harap sangat2 aku dan kawan2 tak belajar sebb SPM semata..tapi sebab Allah..aku beljar sebab aku ikhlas...sebab memang aku nak ilmu Allah..aku harap sangat niat aku betul..aku harap sangat kita semua redha dengan apa2 keputusan pun..aku harap sangat,,
kepada semua,marilah kita sama2 berdoa kepada Allah moga Dia permudahkan jalan bagi kita pada hari yang makbul,hari Isnin ni bersamaan 15 NOv lepas Asar sampai MAghrib..membayangkan kita berada di padang Arafah bersama orang2 yang mengerjakan haji..doakan kebaikan bersama pada hari tersebut..mintalah apa sahaja..inshaAllah Dia akan memakbulkan doa kita..
nak pergi dah..kat PSE sbnarnya ni..esok ada Chmist.
salam sayang,peace_sunk..
wallahualam..
Monday, August 30, 2010
seronoknyeee....Ramadhan kali nie!!!
assalamualaikum...senyum sume..
bula pose ni elok ler tambah2 pahala dgn senyuman..
senyum je..x yah bukak mulut..pengsan org t..haha..
nak cite di sini hari tuh aq g berbuka di
MASJID BESI!!!
attention!!
alhamdulillah..walaupun pak cik bas tuh dah senget2 bawak bas tp sampai gak..
[kne mngucap dlu ah dlm bas tuh..hehe]
sampai sane about pkol 6.30 ptg..cuaca OK je..angin sepoi2 gitu..
ni namenye gle gambar..mmg sakan sume nk masok skali..depan,tepi, kiri kanan bas sume balon..haish..
dyorg pon OK lah jugak bab2 bergambar ni..xde lah skema sgt rupenye..dah 2 thon dok same bru kenal..
lawak2..
maaf sbb gelap sikit..mase ni dah nak dkat magrib..tuh pon ade sore2 sumbang yg menegur jgn amik gambar..xELOK katenye..
[tp sempat gak snap 1,2]
sedikit blur disini..heh..
galok sgt amik gambar sampai terpijak air teh sorang pkcik tuh..malunye!!
kat masjid nih alhamdulillah ler slesa..
cume panas sbb open air kan..
rasenye cam x praktikal je wat cam tuh..
sebab ble hujan,petir,angin puting beliung sume masok..
lastly..nilah dye bdak2 klas aq yang 2 thon dok same2 gadoh,hentam menghentam..
akhirnya dah nak bertebaran jugak kami ni..
mmg ssh nak caye sbb rase cam baru smlm je jejak masok klas
5 KHAWARIZMI ni...
tup2 dah nak KAWIN dah..eh..eh..
kiddin'..
hari tuh plak wat experimant pasal sabon..
dpn bunsen burner tuh boleh plak nak berPOSINGlagi..
dari kiri : insyi.pipah,bha,azra, n afiqah..
sabon dyorg bau ape tah..
yg pasti tak wangi ah..
siyes..
dari kiri: aqilah, amal, asilah, mar n ain!!
nih group aq..
bau sabon cam soya + tebu..
wek..
ok..salam..got to go!!
Saturday, August 21, 2010
kenapa ni??
bismillah,
apa khabar ayee dan baihah? baihah dan ayee? harap2 kalian sentiasa sihat..
Dah lama sangat kot rasanya tak menulis kat blog ni. Mungkin ini post yang pertama untuk bulan Ogos. Rindu sangat nak jumpa kalian. Trial nak dekat dah ni. Lepas 2 hari balik daripada raya terus trial. Tahun ni,tahun terakhir kami bertiga di SMAKL. Mungkin begitu juga untuk Baihah di Kisas dan juga Ayee di Maahad. Moga kita sama2 berjaya capai target straight A's. Moga kita sama2 dapat menghargai masa yang tersisa lagi beberapa bulan ni..
Buat Ayee dan Baihah selamat Menyambut Ramadan Al-Mubarak.
Terus kuat dan bertahan hingga ke penghujungnya...
saya sayang kalian kerana Allah...
All tHe bEst SPM..
All The BEst RclAyeeDnaBeeHana :)
I LOVE US and I know that WE LOVE US too..
ukhuwah fillah abadan abada;
peace_sunk
apa khabar ayee dan baihah? baihah dan ayee? harap2 kalian sentiasa sihat..
Dah lama sangat kot rasanya tak menulis kat blog ni. Mungkin ini post yang pertama untuk bulan Ogos. Rindu sangat nak jumpa kalian. Trial nak dekat dah ni. Lepas 2 hari balik daripada raya terus trial. Tahun ni,tahun terakhir kami bertiga di SMAKL. Mungkin begitu juga untuk Baihah di Kisas dan juga Ayee di Maahad. Moga kita sama2 berjaya capai target straight A's. Moga kita sama2 dapat menghargai masa yang tersisa lagi beberapa bulan ni..
Buat Ayee dan Baihah selamat Menyambut Ramadan Al-Mubarak.
Terus kuat dan bertahan hingga ke penghujungnya...
saya sayang kalian kerana Allah...
All tHe bEst SPM..
All The BEst RclAyeeDnaBeeHana :)
I LOVE US and I know that WE LOVE US too..
ukhuwah fillah abadan abada;
peace_sunk
Monday, August 2, 2010
Hey SMAKL!! I'm back!!!
assalamualaikum...
wah3...
excited nak cite yg ari tu aq g SMAKL!!!
seronok,sedey,bangga n so on.
ble datang2 je dah terkejot coz nampak lain sgt..dewan da kaler pink..
ape cher??tnye puteri2 smakl..
naik tangga..wah..dah cat baru aa..HEBAT!!
datang pon ari JUMAAT kan..soo,
mane ade org sgt..tapi time tuh mmg harap sgt dpt jumpe bdk2 dorm..alhamdulillah...jumpe..
FARAH!!!huhu..hepi sgt..mmg gaye bdk2 ribena lah jugak lompat2..malu je..
turun musollah..alahai...mane pokok2 sekalian..
tak sangka dalam skolah pon ade pembalakan..haih..
jenguk2 tapi x nampak pon kengkawan..
tetibe..
AYIE!!!
huh??sape tuh??loh..
ASILA!!!CHAMIN!!!
hepi sgt..tapi..mane peah ni??
last2 jumpe gak..
berlari aq jumpe..sebak2..
tapi mmg seronok..rase cam back to my happy place balik..
thanx guys..
love, kiwi..
Saturday, July 17, 2010
Ayee datang!
Bismillah,
salam semua..baihah,ayee datang hari jumaat hari tuh dengan cik mass untuk ambik kad KOKO..terharu sangat dapat jumpa Ayee..Dah besar dah dia tuh..hoho..ada gaya macam makcik2 cakap tak?paling tak tahan fia,dia nangis..hoho.(bocor rahsia kerajaan).papepun sangat bersyukur sebab dapat jumpa dengan kawan yang dah lama tak jumpa.
sekian,
salam sayang dari p_sunk.
salam semua..baihah,ayee datang hari jumaat hari tuh dengan cik mass untuk ambik kad KOKO..terharu sangat dapat jumpa Ayee..Dah besar dah dia tuh..hoho..ada gaya macam makcik2 cakap tak?paling tak tahan fia,dia nangis..hoho.(bocor rahsia kerajaan).papepun sangat bersyukur sebab dapat jumpa dengan kawan yang dah lama tak jumpa.
sekian,
salam sayang dari p_sunk.
Friday, June 25, 2010
Jalan Menuju Allah Adalah Sebaik-baik Jalan
bismillah,
Adakalanya jiwa ini mengeluh
kerana musibah yang menimpanya
padahal ada jalan keluarnya semudah membuka ikatan
Apakah yang disebut bahagia? Apakah bahagia itu ada pada harta? Kedudukan? Keturunan? Jawapannya macam-macam. Tapi, marilah kte perhatikan kebahagiaan yang dialami oleh seorang wanita yang disebutkan dalam kisah berikut:
seorang suami bertengkar dengan isterinya,
Suami:Sungguh aku akan membuatmu menderita.
Isteri :Kamu takkan mampu.
Suami:Bagaimana bisa demikian?
Isteri :Seandainya bahagia itu terletak pada harta,nescaya kau akan dapat mengharamkannya dariku.Jika terletak pada perhiasan,maka nescaya kau akan dapat mencegahku darinya.Akan tetapi tiada sesuatu pun yang kau dan orang lain dapat memilikinya.Sesungguhnya kebahagianku berada dalam imanku;imanku berada dalam kalbuku;dan kalbuku tiada seorang pun dapat menguasainya kecuali hanya Tuhanku.
Inilah yang disebut sebagai kebahagiaan yang sesungguhnya yakni kebahagiaan iman.Tiada yang dapat merasakan kebahagiaan ini,kecuali orang yang kalbunya telah dikuasai rasa cinta kepada Allah hingga masuk ke bahagian yang paling dalam dan begitu juga dengan jiwa dan pikirannya.Yang memiliki kebahagiaan hanyalah Allah Yang Maha Esa.
Sesungguhnya kebahagiaan yang sebenar hanyalah dengan mengenal agama yang telah diutuskan kepada Rasulullah untuk menyampaikannya.
salam sayang,
peace_sunk.
peace_sunk.
Thursday, June 10, 2010
Weyhhhhhh.
Bismillah,
weyh korang ! haha, sejak bler aq jadi ganas nieyh. haiya. byk penat maaa.
first of all, sory sgt sgt sgt coz da lame gler tak kontek korg !
haha, taw la sume org bz an, tp tu tak ley djadikn alasan, hehe.
so, pepaham la kisas cane an, balik pon bpe kali je,
well, pape pon, da janji nk call korg cuti ni,
kte gayut habis habisan kay !
smlm 10 jun g PN,
jumpe ramai ar gak dak smakl,
syeno, zeto, afina and and c's BELLA !!
wohooo, serius tak caye weyh, rse nk peluk diorang sume tyme tu,
hehe, c's bella amek biotech, kt mne ek, lpe lak,
tp c's bella mintak UK ngan ape ntah satu lg,
tak igt la, hehe, dye kate dye tak taw lg nk pilih g mne :)
so korang, amacam exam ? okey tak ? pape pon kne hadapi gak,
trial da nk dekat ni, lps cuti ni tak ley memain dahh,
cukop la, kte kne korban skit okey ?
nnt kte ade mse lebey kurang 6 bulan !
6 bulan weh ! serius tyme tu sume bosan tahap giga maa~
asila our head girl,
amacam smakl ? huhu, da nk masuk semester kedua,
mandat turun kt adek2 nnt,
hehe, pape pon bangge ah, ex penjenayah nye member gak yg jd head girl,
hahahahahahahahaha XD
ayee ! huhu, hoo, hang dpt bad report dr spe haa,
cek tak sempat ar nk kontek diorg ni,
hehe, bley lak dpt report,
pape pon all the best kat maahad eh,
dgr cter mcm best gler je jd pemimpin kt sane,
cewahh, haha ;)
safiah ;) hehe, huhu, haha, nk goreng ape ni,
hang pe cter lak, da lame tak borak2 cter hot an,
kah kah kah :O jge adek2 usrah baik2 ye,
all the best for ur life,
along pe cter ? ble nk kawin ?
hak3, nnt ajak au, teringin nk g nilai ;)
farahana ;) best gler borak kt telepon,
haha, rse cam nk cter sume bnde je,
tp apakan daya, takpe la,
nnt kte jumpe eh, plan elok2,
all the best yurp !
okey, habis sudaa,
haa, one more thing !
pasal bnde kt meja acap tu,
hehe, jgn salah phm lak,
nnt tny farah eh, da cter kt dye dahh, huhu.
kay la korang, got to go,
ptg ni nk g melaka ! satu ari aje, hehe.
release tension kot ? haha. takkn abis nye tension tu.
wokeyyy, dah kot.
jge diri ye sume,
sayaaaaaaangg korang !
tata,
salam.
-honeydew-
weyh korang ! haha, sejak bler aq jadi ganas nieyh. haiya. byk penat maaa.
first of all, sory sgt sgt sgt coz da lame gler tak kontek korg !
haha, taw la sume org bz an, tp tu tak ley djadikn alasan, hehe.
so, pepaham la kisas cane an, balik pon bpe kali je,
well, pape pon, da janji nk call korg cuti ni,
kte gayut habis habisan kay !
smlm 10 jun g PN,
jumpe ramai ar gak dak smakl,
syeno, zeto, afina and and c's BELLA !!
wohooo, serius tak caye weyh, rse nk peluk diorang sume tyme tu,
hehe, c's bella amek biotech, kt mne ek, lpe lak,
tp c's bella mintak UK ngan ape ntah satu lg,
tak igt la, hehe, dye kate dye tak taw lg nk pilih g mne :)
so korang, amacam exam ? okey tak ? pape pon kne hadapi gak,
trial da nk dekat ni, lps cuti ni tak ley memain dahh,
cukop la, kte kne korban skit okey ?
nnt kte ade mse lebey kurang 6 bulan !
6 bulan weh ! serius tyme tu sume bosan tahap giga maa~
asila our head girl,
amacam smakl ? huhu, da nk masuk semester kedua,
mandat turun kt adek2 nnt,
hehe, pape pon bangge ah, ex penjenayah nye member gak yg jd head girl,
hahahahahahahahaha XD
ayee ! huhu, hoo, hang dpt bad report dr spe haa,
cek tak sempat ar nk kontek diorg ni,
hehe, bley lak dpt report,
pape pon all the best kat maahad eh,
dgr cter mcm best gler je jd pemimpin kt sane,
cewahh, haha ;)
safiah ;) hehe, huhu, haha, nk goreng ape ni,
hang pe cter lak, da lame tak borak2 cter hot an,
kah kah kah :O jge adek2 usrah baik2 ye,
all the best for ur life,
along pe cter ? ble nk kawin ?
hak3, nnt ajak au, teringin nk g nilai ;)
farahana ;) best gler borak kt telepon,
haha, rse cam nk cter sume bnde je,
tp apakan daya, takpe la,
nnt kte jumpe eh, plan elok2,
all the best yurp !
okey, habis sudaa,
haa, one more thing !
pasal bnde kt meja acap tu,
hehe, jgn salah phm lak,
nnt tny farah eh, da cter kt dye dahh, huhu.
kay la korang, got to go,
ptg ni nk g melaka ! satu ari aje, hehe.
release tension kot ? haha. takkn abis nye tension tu.
wokeyyy, dah kot.
jge diri ye sume,
sayaaaaaaangg korang !
tata,
salam.
-honeydew-
Subscribe to:
Posts (Atom)





